Productontwikkeling, Logo ontwerp, App-ontwikkeling en Verpakkingsontwerp voor Luxxus Verlichting
Voor het merk Luxxus heeft ConceptOntwikkelen het gehele creatieve process aangepakt. De huisstijl van Luxxus, het productontwerp van de lampen, de verschillende verpakkingen en de app waarmee de lampen bediend kunnen worden, zijn ontwikkeld. Luxxus maakt het namelijk mogelijk om in heel het huis door middel van een app de verlichting te bedienen. Er is keuze uit 16 miljoen kleuren waarin Luxxus kan variëren. Zodra er een internetverbinding is, kan de verlichting worden bediend en onder andere timers zijn in te stellen op het moment dat je niet thuis bent. De LED verlichting is bovendien erg groen, zo’n 80 procent energiebesparend ten opzichte van gloeilampen en met een gemiddelde brandduur van 15.000 uur.
De resultaten
Luxxus is een nieuw lighting-concept dat op het moment van de introductie nog nieuw is voor de verlichtingsmarkt. Eén van de belangrijkste kenmerken van het product is de grote hoeveelheid aan kleuren die kunnen worden geproduceerd. De visuele identiteit van Luxxus is daar dan ook op gebaseerd. Het logo van Luxxus laat de veelzijdigheid aan kleuren zien in het beeldmerk, een regenboog aan kleuren. Deze regenboog komt verder ook terug op de verpakking rondom de lamp. Op deze manier wordt aangetoond dat de lamp meerdere kleuren kan aannemen. Naast de lamp wordt ook een telefoon afgebeeld om aan te tonen dat de verlichting is te bedienen met de app.
De applicatie is ontwikkeld om de gebruikers van het Luxxus systeem op een handige en duidelijke manier hun verlichting in huis of op kantoor te kunnen bedienen. De app maakt het mogelijk om lampen afzonderlijk, maar ook complete groepen te bedienen. Er kunnen voorinstellingen/presets aangemaakt worden, die ervoor zorgen dat de verlichting in huis snel ingesteld kan worden bij binnenkomst. Ook heeft de applicatie een timer en kan het dus als wake-up light gebruikt worden.
Het re-design van de applicatie moest een uitstraling krijgen die meer past bij de doelgroep waar Luxxus zich op richt. Het oude ontwerp had een te hoog ‘gadget-gehalte’ waardoor het minder uitnodigend was voor de gemiddelde woningbezitter om Luxxus in huis te gebruiken. Met het nieuwe ontwerp is de nadruk meer op het aspect ‘living’ gelegd.
Ontwikkel een verpakking voor de gehele lijn zelftesten van Testalize.me. Zorg dat de visuele identiteit van Testalize.me op de verpakking duidelijk naar voren komt, terwijl de testen afzonderlijk (drugs- en verschillende soa-testen) goed herkenbaar zijn. De testen worden via de webshop van Testalize.me verzonden, maar zijn ook verkrijgbaar in de schappen van de apotheek en bij de GGD. De zelftest dient in één keer goed gebruikt te worden, vandaar dat een bondige en heldere uitleg, plus een logisch uitpak-proces vereisten zijn. Er is een groot verschil tussen de huidige testen op de markt en die van Testalize.me. Testalize.me gebruikt namelijk laboratoriumonderzoek en is daarom wél betrouwbaar. Dit belangrijke onderscheid ten opzichte van andere zelftesten moet goed naar voren komen op de verpakking. Daarnaast is het 100% anoniem testen het voornaamste kenmerk dat moet worden gecommuniceerd op de verpakking van de zelftesten.
De vormgeving van de Testalize.me verpakkingen wordt gekenmerkt door de stippen (onderdeel van het Testalize.me logo) die op de buitenverpakking van alle testen voorkomt. Met verschillende kleuren worden de hoofdcategorieën (SOA en drugs) en subcategorieën (man, vrouw en anaal) onderscheiden, zodat in één opslag gezien kan worden om welke test het gaat. Aangezien het een vrij nieuw product is, waar niet iedereen mee bekend is, is op de achterzijde van de verpakking met behulp van pictogrammen kort en bondig uitgelegd hoe de testen werken. Aan de binnenkant bevindt zich de retourbox waarin de uiteindelijke samples kunnen worden teruggestuurd. Deze retourbox voldoet aan de benodigde eisen zodat de samples veilig geretourneerd kunnen worden. Daarnaast bevinden zich een bijsluiter en codekaart (waarmee de uitslag opgevraagd kan worden) in de verpakking. Ook deze zijn ontwikkeld door ConceptOntwikkelen.nl.