Een idee is nog geen concept. Het doorkauwen van een idee zodat er een doordacht concept ontstaat is een vak apart. Natuurlijk begint elk concept met een idee, maar het werk om daar een sterk concept van te maken moet dan nog beginnen.
Een conceptontwikkeling is de vertaling van je idee.
Conceptontwikkeling vormt een verbinding tussen de strategie en de invulling daarvan. Het bestaat uit content, wat ga je als merk vertellen en vorm, hoe ga je dat vertellen?
Na de brainstormsessie kiezen we de beste ideeën op basis van levensvatbaarheid en verwachte effectiviteit om uiteindelijk een sterk marketing concept en concept design neer te zetten. Het team van creatieve specialisten bestaande uit een artdirector, copywriter en communicatieadviseur gaan met jou aan de slag om het concept te finetunen zodat het staat als een huis. Door middel van copywriting, fotografie en (grafisch) ontwerp komt tenslotte de conceptontwikkeling tot stand.
Heb je zelf een concept in gedachten? Kom maar op. We toetsen het samen op levensvatbaarheid en gaan aan de slag met de vertaling van jouw idee naar een sterk marketing concept.